torsdag 16. juni 2011

En stund siden sist

En stund har gått siden sist og det er ikke stort som har skjedd. En del småting har riktignok skjedd, og en skal vel legge merke til dem også :) I morgen er Mini 8 måneder! jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; tiden flyr så altfor fort! Skulle ønske vi kunne fryse tiden nå. Lillegutt er herlig og kontakten og båndet oss i mellom blir sterkere for hver dag. Det er nå 45dager igjen til permisjonen min er ferdig, og jeg må nyte hvert øyeblikk. Ettersom jeg ikke har fått napp på jobbsøknadene mine enda kan det tenkes at jobboppstarten blir litt utsatt, men i utgangspunktet overlater jeg permisjonsfakkelen til far 1.august.

Det er snart på tide å sette opp trappegrind og senke sengebunnen på senga til lillegutt. Han har vist tendenser til å ville krype over sengegjerdet, eller i det minste ta en titt på verden (les: rommet) utenfor. På gulvet kan han sitte stødig i det vide og breie, og når det blir for kjedelig er det full fart rundt og rundt i ring på magen. Blir ikke overrasket hvis jeg finner gutten under stuebordet eller i et annet rom enn der jeg satte ham fra meg når som helst nå. Krabbekoden er ikke knekt enda, men når han først finner ut av det tror jeg det blir mye løping på mor :)



Lano-ungen 2011 er i full gang, noe det er vanskelig å unngå og få med seg utifra ørten facbook-tiggestatuser på feeden for tiden. Selvom jeg liker Lano til en viss grad, og de lokker med reisepremie til vinneren er ikke Mini påmeldt. Uansett vet jeg jo at han er den vakreste og mest sjarmerende lille gutten, og å tigge andres anerkjennelse er unødvendig... sa mor som selvfølgelig er helt objektiv.

Mini har fått ny rangle. Jeg kom over denne tøyranglen fra miYim da jeg skulle shoppe barselgave for et par uker siden. Jeg falt for økologivinklingen og den fantastiske klunkelyden som verken er irriterende eller høylydt. Koselige leker liker vi... og leietakerne som bor rett under lekematta som er plassert på stuegulvet
 
Det første av to tepper er ferdig strikket, og nå er det bare å gi seg i vei med neste. Det bør være ferdig til oktober da jeg blir tante til TO småtroll. Oppskriften er hentet fra Garnstudio.no og er enkel å strikke uansett hvor mange tommeltotter man har

2 kommentarer:

  1. Flink du er som strikka så fine tepper! :) Eg greier ikkje å bli ferdig med å strikke eit teppe rett fram og tilbake ein gang.

    SvarSlett
  2. Takk for det :) det er litt tidkrevende, men det er muligens mer motiverende å strikke mønster enn frem og tilbake. Frem med strikkepinnene nå, Marita :)

    SvarSlett