fredag 17. juni 2011

Alenehelg

Denne helgen er far på fisketur... nei, fluefisketur. Slik jeg har forstått det er det rene vitenskapen å få bukt med disse fluene og vær, vind og klekketider må tas med i betraktning. Han og tre andre ligger fastklemt i en lavvo med ett mål for øyet; skaffe seg mat. Real turmat redder dem fra sulten dersom fisken ikke biter på fluene deres. Jeg mistenker at ekspedisjoner som dette vitner om et behov for å tilfredsstille jeger/samler-instinktet, leve i ett med naturen osv    Jeg er jammen glad for at jeg ikke er rammet av slike behov :D i stedet koser jeg meg hjemme med en samarbeidsvillig sønn.

Vi er inne i en god flow hva sove- og matrutiner angår. I dag har vi vært på farten siden lunch, med koselig barselbesøk i hovedstaden. Takk og lov for fredagsrush ut av oslo by... så fikk vi lagt inn en soveøkt på hjemveien :S Da vi var vel hjemme glimtet Mini til med nye kunster. Han trakk knærne oppunder seg, og viste tydelig tegn til at krabbekunsten er like rundt hjørnet. Som alltid ble mor bokstavelig talt hoppende glad ved synet av miniputten i anmarsj. Ros og knuseklemmer ble delt ut, og Mini så stolt og fornøyd ut. Samtidig ble jeg minnet på at kanskje jeg ikke er tilstede akkurat når lillegutt tar sine første skritt. Kanskje barnehagepersonellet er de første som får med seg den begivenheten. *liker ikke*

Uansett... jeg har alenehelg, og akter å kose meg med lillegutt, og nyte alenetid. Det tar mest sannsynlig bare 10 minutter før jeg kjeder meg og har trålet ferdig x-antall nettsider, sett gjennom tv-guiden med et stort sukk og begynner å savne sambo. Jeg har hvertfall kjøpt inn det mest nødvendige; Pepsi max, sjokolade og jordbær så skal nok klare meg uansett om sambo kommer hjem fiskelens :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar