søndag 5. juni 2011

Baby eller Bryllup?

Tro det eller ei. Raslingen i eggstokkene er tilbake for fullt! For 5mnd siden hadde jeg aldri trodd at jeg kom til å kjenne det sånn allerede... tvilte faktisk litt på om Mini i det hele tatt kom til å få søsken, men med tiden og mer og bedre søvn, samt et snev av våryrhet, har eggstokkene voknet fra dvalen. Tanta er tilbake og kroppen har kommet seg. Jeg kommer ikke til å begi meg ut i et nytt svangerskap før formen er bedre, for jeg har stor tro på at man kan unngå de verste plagene om kroppen er godt rustet til å tåle en støyt. Det ble hvertfall sånn sist, mon tro om neste graviditet vil være en like søt dans på roser..?

Samtidig går jeg og drømmer om bryllup, og har forsåvidt startet bryllupsplanleggingen i hodet. Egnede lokaler er pønsket ut, og et av stedene skal vi muligens ha omvisning på en dag vi har tid. For en måned siden fikk jeg griller i hodet og var klar for å sette dato, helst en gang i løpet av våren/sommeren 2012. Det haster ikke like mye for min bedre halvdel, så jeg har nå jekket meg ned noen hakk på planleggingsfronten... Jeg får vel bare innse at bryllup og all planlegging i forbindelse med dette er og blir en jentegreie. De fleste jenter har vel drømt om bryllupet sitt siden barneskolealder, og jeg er intet unntak. Eneste unntak er at mens jeg tidligere så for meg bryllup i rene Askepottstil, ser jeg nå for meg noe enklere, men elegant med en skikkelig morsom fest for alle involverte.



Det som sikkert kan sies er at det er rom for en eller annen stor begivenhet i 2012. Et bryllup vil passe fint ettersom vi da har tid til å spare en stund først, og Mini vil være mellom 1,5 og 2 år. Tenk så kjekk en brudesvenn, sukk! Ny baby vil også passe fint i løpet av 2012, så blir ikke aldersforskjellen stor på de to små, noe jeg tror de vil ha stor glede av i oppveksten.

Om det blir bryllup eller baby vet vi ikke enda, men fortsetter denne raslingen i eggstokkene overdøver de kirkeklokkene lett!

1.pri er uansett å skaffe seg en jobb!

2 kommentarer:

  1. hehe! jeg nekter å være gravid brud! da går jeg glipp av store deler av festen... Jeg vil heller ikke gifte meg noen få mnd etter fødsel, vil tross alt føle meg litt fresh :P

    SvarSlett