mandag 10. oktober 2011

Ilddåpen

Først: Jeg har fått meg jobb! for en uke siden fikk jeg den hyggeligste telefonen på lang tid. JEG var innstilt som nummer EN! foran mange andre! Hva var oddsen for det? Endelig var det MIN tur :) Er derfor strålende fornøyd med jobbfronten om dagen... i og med at det finnes en slik front nå. Første arbeidsdag er allerede imorgen og jeg er klar, motivert, ivrig og spent. Det eneste MEN'et er at Mini ikke er helt tilvent barnehagetilværelsen enda. Uvitende og naiv troppet vi opp i barnehagen for en uke siden og tenkte at det kom til å gå som smurt, noe det ikke gjorde. Det gikk gradvis greiere dag for dag, med et lite avbrudd av en hjemmedag med forkjølelse.

I dag stålsatte jeg meg og tenkte at dette ble ilddåpen, for i morgen skal både mor og far på jobb. I dag måtte gullungen være i barnehagen på egenhånd, og jeg skulle følge alle råd om å si hadet og gå uten å nøle. Som tenkt så gjort. Jeg følte meg kald da jeg vendte rygge til den mest betydningsfulle lille skapningen i  livet mitt. Jeg fortsatte å gå i retning døra til tross for fortvilt barnegråt. Hvis han bare kunne skjønne at jeg kommer tilbake, og at jeg helst ville snu og løpe tilbake for å plukke ham opp...

Håper det går seg til.... helst litt raskt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar