torsdag 6. oktober 2011

barselgave

Innen relativt kort tid blir jeg tante til to nye verdensborgere. To små jenter med et helt spesielt bånd fra tidenes morgen skal snart møte livet på utsiden av mors mage. Det kvalifiserer for strikkerier, og jeg ga meg i kast med å strikke ulltepper. De ble søren meg ferdige i tide til og med. Jeg har en tendens til å bli bitt av strikkebasillen for så å legge vekk prosjektet for en stund... Nå som teppene er ferdige har jeg forresten bare et tøffelprosjekt og en uferdig mariusgenser liggende og slenge.

Oppskriften er hentet fra garnstudio.no og strikket med merino extra fine som er god og myk superwash-ull. Da Mini lå i magen strikket jeg et slikt til ham også. Ettersom jeg begynte på teppeprosjektet allerede i uke 5 valgte jeg en kjønnsnøytral lys naturfarge. Det var utrolig koselig å ha en godt og varmt selvprodusert ullteppe å tulle den lille bylten inn i på sykehuset :)

2 kommentarer:

  1. Hyggelig at du blogger litt igjen, barnehageinnkjøringen går sikkert fint, og du skal nok se at det dukker opp en jobb om ikke så alt for lenge! :)

    SvarSlett
  2. så koselig :) bhg har gått seg til sånn nogenlunde og jobben er i boks.... sånn på et blunk omtrent :)

    SvarSlett