tirsdag 10. mai 2011

Trøtt i trynet

Dagen startet med et stort gjesp. Øynene ville ikke opp, og kroppen lå godt i sengen og kjentes blytung. Heldigvis stod far opp med lillegutt da han våknet smørblid en gang mellom 7 og 8 i dag tidlig. Jeg slepte meg opp av sengen da klokka nærmet seg 10 og gikk rett til "O`hellige kaffemaskin" for å få den nødvendige dosen koffein. Jeg VET hvor heldig jeg er som har en medgjørlig samboer som har skjønt greia med at mor står parat for mini om nettene, og far tar de tidlige morgentimene i helgene. Soving har vært et stort tema i huset de siste dagene, da poden har slitt med tenner og har vært grinete og mer krevende enn vanlig. Det har tatt lang tid å få til dagsoving og nattmåltidene (les:trøstespising) har tatt seg opp igjen. Jeg skjønner at det bare er snakk om en periode. Før vi vet ordet av det er mini en lang kvisete tenåring som sover til langt utpå ettermiddagen i helgene og som synes det er flaut å sitte på fanget og kose med mamman sin, sukk!

En ting er sikkert; søvn og døgnrytme er mer forutsigbart nå enn for 6måneder siden. Jeg kan faktisk ikke huske hvordan det var i starten. Døgnet var et virrvarr av bleieskift, amming og avbrutt søvn. Vagt kan jeg se for meg hvordan jeg styret med nesespray, ammeskjold, ammestilling og ammeputer, og hvordan jeg titt og ofte duppet av midt i måltidet.

Det er herlig med en liten en på nesten 7måneder som stadig utvikler seg, lærer seg nye "ord" og viser at han har sin helt egne personlighet. Det nyeste nå er "Da Da Da, Ma, Ma, Wa, Wa, Ba" og pivotering på stuegulvet til den store gullmedaljen.

Dagen tok seg opp med båttur... tidlig krøkes :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar