søndag 1. mai 2011

Bleiekake

I anledningen babyshower for min gooode venninne som venter sin lille gutt om 1,5mnd laget jeg denne beleikaken. Selvom det er den tørreste kaka jeg har laget var det utrolig festlig :) det er sånn kos kveldssyssel som jeg godt kan tenke meg å gjøre mer av. Det kan imidlertid være en stund til neste gang jeg får sjangsen ettersom babyene ikke kommer løpende på bånd


Oppskrift på bleiekake:
- bleier (duuuuh!) jeg har brukt ca 90stk libero str 2 på  denne tre-etasjer`n
- gummistrikker
- hyssing
- brett/fat
- tom tørkerullpapp
- pynt
- bånd

Kle et fat/pizzabrett el. med aluminiumsfolie eller noe annet
Kle tørkerullpappen med aluminiumsfolie (strengt tatt ikke nødvendig)
Rull bleiene og sett en gummistrikk rundt hver enkelt
Lag en og en etasje, start med å arrangere bleier rundt tørkerullpappen. Bruk gjerne en større gummistrikk for å holde det hele på plass eller bruk en hyssing som du utvider etterhvert som det er nødvendig.
Når den største bunnen er ferdig lager du lag nr to og toppen på samme måte.
Erstatt gjerne den midterste bleien på topplaget med en bamse eller noe annet.
Dandèr pyntebånd rundt hvert lag og fjern synlig hyssing og gummistrikker.
Pynt

2 kommentarer:

  1. Så fin den vart! :) Trur eg må prøve meg på ei bleiekake snart :)

    SvarSlett
  2. Takk for det :) det er veldig artig og enkelt, og morsomt å få for den gravide kan jeg tenke meg

    SvarSlett