mandag 2. mai 2011

6 mnd-kontroll

Mini er 6 måneder allerede. Det er helt vilt å tenke på hvor fort tiden går. For ett år siden dro mor og far på tur til usa og karibien, med Mini i magen. Utrolig mye har skjedd siden den gang, og jeg føler meg ti år eldre med ansvaret for lillegutt og en helt annen mening med livet.

For noen dager siden var vi på 6mnd kontroll. Denne gangen var det ingen stikk og ingen samtale med helsesøster. Det var en ren legesjekk og heldigvis er alt i skjønneste orden. Mini hadde strukket seg til 74cm og veide 9885g, noe som er mer enn dobbelt så mye som fødselsvekten. Ikke rart at jeg har en kommode full av klær som er for små. Når går grensa mellom baby og toddler egentlig? Og hva er egentlig ordet for toddler på norsk? barn? synes i såfall ikke det er helt dekkende... barn er man jo hele skoletiden... og kanskje resten av livet for den saks skyld, hvertfall i sine foreldres øyne. Mini kommer til å være min lille gullklump bestandig, uansett hvor stor og udregelig han blir og uansett hvor mange bitchy kjærester han drasser med seg hjem. Uff... jeg kommer til å bli en slitsom svigermor merker jeg. Den tid den sorg :D

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Koselig blogg du har!

    Er ikke de små toddlers fra de er 12 måneder tro? Vet ikke om det er noe godt norsk ord, men kanskje ordet smårolling?

    SvarSlett
  2. Tusen takk :)
    Enig, smårolling er et fint ord som det ikke klinger skolealder av :)

    SvarSlett