mandag 28. februar 2011

ukens smaksprøve - brokkoli

Ingredienser:
- Brokkoli
- Vann

Denne uken stod valget mellom potet, brokkoli, rosenkål og kålrot når det gjelder smaksprøve for Mini. Valget falt på brokkoli som er en av mors favorittgrønnsaker. Dessuten inneholder den mye jern og C-vitamin samt en hel del andre vitaminer og mineraler, det er jo supert for en liten krabat! Fulgte vanlig prosedyre med damping og miksing og brått var brokkolipureen ferdig til servering. For å være ærlig smakte det skikkelig ubehagelig! Brokkolismaken var selvfølgelig til stede, men konsistensen var helt kremete og det luktet humbug i hele huset. Bestemor lurte faktisk på om jeg hadde lagd surkål... "eh, neida... bare lager barnemat til klumpen"
Mini likte det han! Jeg hadde mine tvil, men prøvde å se så glad ut som mulig idet jeg gav ham skjea. Fikk i ham tre-fire små skjeer og la resten på fryseren for de neste dagene.

Mens brokkolien stod og dampet seg og fylte huset med "godlukt" smelte jeg sammen en knekkebrødrøre så Mor også skulle ha noe sunt å spise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar